Άμεση ήταν η απάντηση του Αλέκου Χατζηκώστα στην ανακοίνωση της Μητροπόλεως Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας που τον κατονόμασε ευθέως ως “ενορχηστρωτή” των επιθέσεων που δέχεται η επαναλειτουργία του Βλαχογιάννειου Μουσείου. Ο γνωστός δημοσιογράφος- συγγραφέας και στέλεχος του ΚΚΕ Ημαθίας υπερασπίζεται τα όσα διατύπωσε ενώ με αφορμή την απάντησή του, βρίσκει και την ευκαιρία να θυμηθεί και να αναφερθεί σε “άλλες εποχές” (σιγά μη την άφηνε) δίνοντας και άλλη διάσταση, στην “αντιπαράθεση” που φαίνεται να “ανοίγει” μεταξύ των δύο πλευρών.
Για λόγους δεοντολογίας, έχοντας ήδη δημοσιεύσει ολόκληρη την ανακοίνωση της Μητροπόλεως, κάνουμε το ίδιο και με την ανακοίνωση του Αλέκου Χατζηκώστα, που έχει ως εξής:
Μία οφειλόμενη απάντηση
Με αφορμή την ανακοίνωση με τίτλο: «Απάντηση της Ιεράς Μητροπόλεως στα δημοσιεύματα για το Βλαχογιάννειο Μουσείο Μακεδονικού Αγώνος» στην οποία γίνεται προσπάθεια να απαντηθούν από μέρους της μητρόπολης τα όσα πολιτικά κόμματα (ΚΚΕ και με ερώτηση του στη Βουλή), φορείς (π.χ ΕΛΜΕ, Σύλλογος Α/θμιας Εκπαίδευσης), παρατάξεις (π.χ ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ Δήμου Βέροιας, ΑΣΕ Εκπαιδευτικών), Σύλλογος Φυλακισθέντων και Εξορισθέντων (με ομόφωνη απόφαση) έχουν καταγγείλει, έχω να τονίσω τα εξής:
1.Τα όσα καταγγέλθηκαν (και μετά από δική μου δημοσιογραφική έρευνα) σχετικά με το περιεχόμενο των εκθεμάτων και τρόπο λειτουργίας του αποδείχτηκαν ως σωστά και από την ίδια την μητρόπολη που με ανακοίνωση της (18/7/2018) αποφάσισε την αναστολή λειτουργίας τους τονίζοντας ότι: «…Μετά το ζήτημα που δημιουργήθηκε, σχετικά με εκθέματα ιδιωτικής συλλογής που φιλοξενούνται στο “Βλαχογιάννειο Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα”, καθώς και με αφορμή πρόσφατο κείμενο με υβριστικό – εθνικιστικό περιεχόμενο που αναρτήθηκε στο διαδίκτυο, η Ιερά Μητρόπολη Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας, στην αρμοδιότητα της οποίας ανήκει το συγκεκριμένο Μουσείο, αποφασίζει την άμεση αναστολή της λειτουργίας του. Ταυτόχρονα κάνει γνωστό ότι σταθερός στόχος της Ιεράς Μητροπόλεως είναι το Βλαχογιάννειο Μουσείο Βέροιας να λειτουργεί πάντοτε στο πλαίσιο της νομιμότητας, να εκπληρώνει τον επιστημονικό και παιδαγωγικό του ρόλο και να μην χρησιμοποιείται σε καμιά περίπτωση για πολιτική εκμετάλλευση…».
2. Στις 11 Δεκέμβρη σε συνέντευξη της μητρόπολης σηματοδοτήθηκε η επανέναρξη λειτουργίας του. Στο σχετικό ρεπορτάζ που δημοσιεύτηκε στα ΜΜΕ αναγράφονται τα εξής: «…Απαντώντας σε ερώτηση ο Μητροπολίτης είπε ότι οι λόγοι της προσωρινής αναστολής λειτουργίας δεν υπάρχουν και ότι το Μουσείο έμεινε αρκετό καιρό επειδή μεσολάβησε το καλοκαίρι και έπρεπε να ανασυνταχθούν κάποια πράγματα. Επίσης, ο Μητροπολίτης έδωσε στήριξη στον κ. Ντόντο τονίζοντας ο συλλέκτης ότι λέει τα πράγματα όπως έχουν, είναι πιο Έλληνας και Μακεδόνας και αν είπε κάποια πράγματα, δεν θα τα ξαναπεί.Ο κ. Ντόντος από την πλευρά του δικαιολόγησε ότι η αναγραφή σε προθήκη του όρου “συμμοριτοπόλεμος” προέκυψε το 1947 από τον ΟΗΕ. Είπε ακόμη ότι η ορολογίες που χρησιμοποίησε (κυρίως στο διαδίκτυο) συνάδουν με την εποχή και είναι νόμιμες..» (Plioforiodotis.gr). Οι όποιες- από ανάγκη- «ανασυντάξεις» όπως υποστηρίζει έγιναν δεν αλλάζουν τον χαρακτήρα του που δεν είναι απλά «μία έκθεση στρατιωτικών στολών και εξαρτημάτων από διάφορες χώρες», ενώ και ο ξεναγός- συλλέκτης παραμένει πιστός στις απόψεις του…(μία ματιά στην προσωπική του σελίδα στο fb αρκεί)
3. Η ανακοίνωση της μητρόπολης καταγγέλλει για «…παραχάραξη της αλήθειας και προβολή κλίματος μισαλλοδοξίας …λέγοντας ασύστολα ψεύδη και συκοφαντώντας την Ιερά Μητρόπολη με απαράδεκτο τρόπο και προφανή σκοπιμότητα να την πλήξει…» όσους έχουν αντιδράσει στη λειτουργία του, δείχνοντας και με αυτόν τον τρόπο αφενός τη μη αντοχή της σε οποιαδήποτε τεκμηριωμένη κριτική και αφετέρου την βαθύτατη αντικομουνιστική χροιά τους (ιδιαίτερη στόχευση στο ΚΚΕ και στις παρατάξεις που συμμετέχουν οι κομμουνιστές) . Και όλα αυτά για ένα κόμμα (ΚΚΕ) του οποίου έχω την τιμή να είμαι μέλος του και που την ιστορία την έγραψε με τις θυσίες και το αίμα των μελών του.
4. Η εμφάνιση μου ονομαστικά ως «ενορχηστρωτή» και η αναφορά στην εκπαιδευτικό σύζυγο μου, μας γυρνά σε άλλες εποχές περί «κομμουνιστικών δακτύλων» και «συλλογικής οικογενειακής ευθύνης», αλλά και ταυτόχρονα στέλνει και «μήνυμα» για το πώς θέλουν να λειτουργούν σε τοπικό επίπεδο τα ΜΜΕ.
5. Οι απειλές για προσφυγή στη Δικαιοσύνη, προφανώς και δείχνουν πανικό και όχι ως στόχο την αποκάλυψη της αλήθειας. Φυσικά και δεν μας τρομάζουν παρόμοιες απειλές γιατί «συνηθισμένα είναι τα βουνά στα χιόνια»
Χατζηκώστας Αλέκος
Δημοσιογράφος-συγγραφέας
Αφήστε μια απάντηση