Ο μαϊντανός είναι φυτό ιθαγενές της δυτικής Ασίας, της βορείου Αμερικής και της νοτιοανατολικής Ευρώπης, ιδιαίτερα δημοφιλές και στην Ελλάδα και ανήκει εις την τάξη των σκιαδανθών. Είναι γνωστός από τους αρχαίους χρόνους και όπως μας πληροφορεί απο τα χρόνια εκείνα ο γιατρός της εποχής Διοσκορίδης ο Πεδάνιος (έζησε περίπου από το 10 μ. Χ. έως το 90 μ.Χ.) “φύεται εν αποκρήμνοις τόποις”, φυτρώνει δηλαδή αδιακρίτως σε όλα τα εδάφη, ακόμα και στους τοίχους, τα ερείπια και τα χαλικώδη ή πετρώδη μέρη.
Κάπως έτσι, ο μαϊντανός συμβολίζει και το φαινόμενο της ακατάσχετης πολιτικής παρουσίας, που σε περίοδο αναμονής ή εξέλιξης προεκλογικών αναμετρήσεων τυγχάνει ιδιαίτερης έξαρσης από υποψήφιους “εραστές” και “ερωμένες” βουλευτικών, περιφερειακών και δημοτικών καρεκλών. Είναι εποχή κατά την οποία οι πολίτες γίνονται μάρτυρες καθημερινά, ενός αδιάκριτου πολιτικού φυτρώματος όλων αυτών των προσώπων και μιας επαναλαμβανόμενης παρουσίας τους, όπου βρεθείς κι όπου σταθείς (ακριβώς όπως και ο μαϊντανός), σε όλες τις εκφάνσεις της τοπικής κοινωνικοπολιτικής επικαιρότητας, είτε πρόκειται για δημόσιες εκδηλώσεις (π.χ. παρελάσεις), είτε για επιχειρηματικές (π.χ. εγκαίνια) είτε για προσωπικές (π.χ. γενέθλια) είτε για αθλητικές (π.χ. αγώνες), είτε… είτε… είτε.
Προφανώς και δεν αναφερόμαστε σε παρουσίες που ανταποκρίνονται σε θεσμικές ιδιότητες και υποχρεώσεις, όμως προφανώς και αναφερόμαστε σε όλη την πολυχρωμία του πολιτικού φάσματος καθώς μπορεί ο κοινός μαϊντανός να είναι πράσινος όμως το φαινόμενο των “μαϊντανών” στους οποίους αναφερόμαστε είναι πολύχρωμο.
Το γράφουμε αυτό παίρνοντας αφορμή από την πρόσφατη τοπική επικαιρότητα και εκείνο που δεν μπορούμε να καταγράψουμε (αναγκαίο στο πλαίσιο και της ισότητας των φύλων) είναι το εξής: Ο μαϊντανός στη θηλυκή εκδοχή, πως αποκαλείται; “Μαϊντανή” ή “μαϊντανιά”;
Αφήστε μια απάντηση