Οι περισσότεροι ερευνητές της ιστορικής παρουσίας του Ιησού συμφωνούν ότι ήταν ένας Γαλιλαίος Ιουδαίος ο οποίος γεννήθηκε μεταξύ των ετών 7 και 2 π. Χ, στα τελευταία στάδια της ηγεμονίας του Βασιλιά Ηρώδη και θανατώθηκε μεταξύ του 30 με 36 μ. Χ. Συμφωνούν επίσης ότι έζησε στην Γαλιλαία και την Ιουδαία και δεν κήρυξε ή σπούδασε κάπου αλλού και ότι μιλούσε τα Αραμαϊκά και ίσως λίγα Εβραϊκά και Ελληνικά.
Από τον 18ο αιώνα και μετά, διάφορες Χριστιανικές και μη-Χριστιανικές πηγές χρησιμοποιούνται για την μελέτη και την εδραίωση της ιστορικότητας του Ιησού και ενδεικτικά παρουσιάζουμε μερικές:
ΜΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
Ιουδαϊκές πηγές, όπως ο ιστορικός Ιώσηπος Φλάβιος (37- 100 μ.Χ.) που αναφέρει την ύπαρξη ενός “σοφού άνδρα” που ονομάζονταν Ιησούς, ο οποίος ήταν ένας δάσκαλος των ανθρώπων που επιτελούσε θαυμαστά έργα. .)
Ρωμαϊκές πηγές όπως ο ιστορικος Τάκιτος (56- 117 μ. Χ) που γράφοντας για τον αυτοκράτορα Νέρωνα και την πυρκαγιά που κατέστρεψε τη Ρώμη αναφέρει ότι ο αυτοκράτορας “υπέδειξε ως ενόχους εκείνους τους οποίους ο λαός μισώντας τους για τις ανομίες τους ονόμαζε χριστιανούς και το όνομά τους προήλθε από κάποιον που τον ονόμαζαν Χριστό” . Επίσης ο ιστορικός Σουητώνιος (70- 160 μ.Χ.) κάνει αναφορά για Ιουδαίους που εξορίστηκαν επειδή δημιουργούσαν θόρυβο στη Ρώμη υποκινούμενοι από τον Χριστό. Αναφορές στον Ιησού κάνει επίσης ο Ρωμαίος ρήτορας Πλίνιος ο νεώτερος (61- 131 μ.Χ.),
Ελληνικές πηγές όπως ο επικούρειος φιλόσοφος Κέλσος ο Αλεξανδρεύς (έζησε το β’ μισό του 2ου αι. μ.Χ.) που δεν αμφισβητεί την ιστορικότητα του Ιησού ως υπαρκτού προσώπου, αλλά απορρίπτει τη θεϊκή του υπόσταση χαρακτηρίζοντάς τον, ως “μάγο”.
Συριακές πηγές όπως ο σοφιστής Λουκιανός (125-195 μ.Χ) που αναφέρεται σε ανθρώπους που “ακόμη εξακολουθούν να σέβονται αυτόν, πού σταυρώθηκε στην Παλαιστίνη, επειδή εισήγαγε στην ζωή τους τη νέα θρησκεία”.
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
Οι αντίστοιχες Χριστιανικές πηγές είναι κυρίως οι Επιστολές του Απόστολου Παύλου και τα Ευαγγέλια που περιγράφουν με λεπτομερείς αναφορές στιγμές από τη ζωή του Ιησού. Ν σημειωθεί επίσης ότι για τη Γέννηση του Ιησού κάνουν αναφορά μόνο δύο Ευαγγελιστές, ο Λουκάς και ο Μάρκος. Αντίθετα, ο Ιωάννης ξεκινά το Ευαγγέλιο του, απο την ενήλικη ζωή του Ιησού, ενώ ο Μάρκος το ξεκινά από τη Βάπτιση.
Ο Απόστολος Παύλος έστειλε επιστολές σε διάφορα άτομα και εκκλησίες κατά το διάστημα π.48-68 μ.Χ
Ο χρόνος συγγραφής του Κατά Μάρκον Ευαγγελίου υπολογίζεται μεταξύ του 48-52 και 65 μ.Χ
Η συγγραφή του Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο τοποθετείται μεταξύ των ετών 60 και 70 μ.Χ
Οι απόψεις για τον χρόνο συγγραφής του Κατά Λουκάν Ευαγγελίου διαχωρίζονται σε δύο ομάδες, αυτούς που υποστηρίζουν ότι γράφτηκαν πριν το 70 μ.Χ και αυτούς που υποστηρίζουν ότι γράφτηκαν μετά το 70 μ.Χ.
Το Κατὰ Ιωάννην Ευαγγέλιο γράφτηκε περί τα τέλη του 1ου αιώνα μ.Χ. (μετά το 70 π.Χ.)
Όλες οι παραπάνω πρωτογενείς πηγές εκπροσωπούν χρονολογίες, από σύγχρονες με την εποχή του Ιησού έως και περίπου 160 χρόνια μετά τον θάνατό του. Πηγές που έχουν αντιπαραβληθεί μεταξύ τους, διασταυρώθηκαν, συγκρίθηκαν και πιστοποιήθηκαν. Πηγές που μελετώνται ακόμη και σήμερα καθώς η επιστημονική έρευνα γύρω από τη ζωή του Ιησού, τα πρόσωπα, τις βιβλικές- ιστορικές αναφορές και τα γεγονότα που συνδέονται μαζί της, εξακολουθούν να αποτελούν σημαντικό τμήμα μιας ολόκληρης επιστημονικής έρευνας.
Αφήστε μια απάντηση